Here I am..

welcome to my respected readers. I am an ordinary human... as the saying says normal people makes mistakes... but lives begin when we learn from mistakes....

Friday, October 12, 2012

Karaoke




Assalamualaikum W.B.T.....

Disebabkan aku lama dah tak menulis so malam nie aku nak post dua entry...(nie namanya syok sendiri.... padan  muke aku aku tulis aku kutuk... me....n&**ng )


Oklah la kan... back to title kat atas tu..(mulut muncung kat title kat atas...)
Ermm. Apa yg korang paham tentang KARAOKE??? (AKU tulis urup besor sepaya semua org nampak...)

Pada pandangan aku la kan (ayat klise) ia adalah sebuah pusat hiburan sama cam panggung wayang, gim dimana org pergi ke sana tok berhibur... dlm bahasa mudah menyanyi le... dah nama pun karaoke...
Erm korang rasa Karaoke ni ok tak???
well it depends on ur judgement la kan...??? kalau bagi aku yg tak berapa nak alim nie (memang pun) x salah kot.
nak berhibur.... tapi biar lah ada batas... nak nyanyi sampai pengsang ke or hilang suara tu hak masing2x... sapalah kita nak halang ye tak.. (klise gile ayat aku)....
Namun, kalau kita stress sangat dan kita rasa dengan karok nie boleh release tension.. just go on with it... tak yah kisah sangat la cakap org.. kalau layan maal hijrah taun depan pun belum tentu abes.

Manusia nie pelbagai macam teori Jean Piaget tu ...(x tau sila google.. aku malas nak tulis panjang2x)  so, setiap daripada kita ade ragam dan perangai masing2x.. ok? respect others then the world will respect you..(betol ke bahasa org putih aku nie???)

Tapi kalau nak karaoke sekali pun first sekali pastikan:

1. kerja kita semua dah siap (nie refer kat esemen, tutorial dan keje sekolah or kejex pejabat) kalau  x naya kene balun ngan lec...

2. Bagi mak2x kat luar sana pastikan anda dh masak sebb nanti kalu dh nyanyi takut x ingat plok kat dapur.. well biasalah artis... (nie koya je lebih)


3. Paling penting jangan lupa solat.... nyanyi macam biasa tapi... time solat jangan nok mengulor ye...(nie vocab baru yg lecturer aku kasi semalam...)

4. Jaga pergalaudan dan adab... hormat org lain ye... jangan nyanyi syok sendiri bahaya...
Apapun berhibur itu tidak salah sebab ia dah jadi fitrah manusia tok seronok...

gambo copy paste...

Walaubagaimanapun (pergh penanda wacana...) pandai2x lah jaga diri masing2x ye.. anda semua dh besor... takkan itu pun nak tegor..
kepada yg diluar sana kalau suara anda sedap boleh ge karok (dialu alukan).. tapi kalau suara kureng cket baiki vokal anda.. kalau nak belajar aku boleh tolong... hahahaha (lepas nie terus jadi juara mentor... ) ini lawak ok.. so sila gelak...

P/S: semalam pun aku ge karok.. sampai ujan lebat le kat luar.. so yg kat luar sana sorry la ye suara teman nie x sedap tu pasal la ujan... piece....(muke senyum abes)

OKlah apa2x pun pesanan penaja: Mantapkan vokal supaya org x sensara dengor anda nyanyi... (ala kalau susah sangat nyanyi dlm toilet ok kot...)

Bye bye..... jangan nakal2x.. selamat berhujung minggu...

No comments:

Post a Comment